Vad är Bootcamp?

Bootcamp som träningsform är en väldigt varierande, utmanande och rolig typ av träning som utförs i grupp. Coacherna planerar passen för att utmana dig som deltagare mer och mer för varje pass. Passen kan innehålla till exempel: boxning, cirkelträning, styrkebaserat, konditionsbaserat osv.

Bootcamps = Gruppträning i Uppsala.

Du vet att du mår bra av träning. Du mår också bra av att umgås med dina vänner. Våra Bootcamps kombinerar dessa två och låter dig ha roligt med dina vänner samtidigt som ni får ett grymt träningspass. Ring eller maila oss idag för att boka in din grupp!

DET SKA VARA ROLIGT!

Att träning ska vara roligt är högsta prioritet för oss på Bootcamps. Är träningen inte rolig kommer den inte göras. Vårt mål är att du aldrig ska tröttna på Bootcamps. Du ska aldrig veta hur nästa pass kommer se ut. Vår erfarenhet säger att detta bidrar till att de flesta som testar på Bootcamps kommer tillbaka, gång på gång.

FORSKNING BAKOM

BRÄNNA FETT

Under ett Bootcamp pass kan du bränna så mycket som 1000 kalorier! Det du bränner varierar från pass till pass, men att du bränner fett både under och efter passet då kroppen återhämtar sig garanterar vi.

BYGGA MUSKLER

Med kroppsvikt, kettlebells, band eller andra vikter som motstånd kommer du att bygga muskler med vår intensiva träningsform. Mer muskler hjälper dig att klara av vardagen lättare och minskar skaderisken.

BOOSTA DIN ÄMNESOMSÄTTNING

När du tränar med oss och bygger dina muskler så leder detta till att din ämnesomsättning förbättras. Den fysiska aktivitetsnivån utgör ca 20-40 % av den totala förbränningen och är beroende av kroppens aktivitet och vikt. Musklerna förbrukar långt mer energi än alla andra celler i kroppen. Mer muskler kräver mer energi = lättare att gå ner i vikt.

VARIERANDE

Du kommer alltid komma till varierade pass som våra välutbildade coacher har lagt ner mycket tid på. Detta för att hålla det roligt och nytt, men även så att din utveckling inte fastnar i platåer av att göra samma sak varje vecka. Det finns många studier som visar på att varierad träning är det som ger bäst resultat – både i det korta och långa loppet.